اولویت آیگپ حفظ امنیت کاربران در پیام‌رسان است


میثم زمانی با اشاره به قابلیت و کارکرد ربات‌ها در پیام‌ رسان آیگپ، توضیحاتی را درباره رفع ابهام و نگرانی کاربران از وجود بات های هکر در این پیام رسان بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی کیان ایرانیان، ربات‌ها برنامه‌های شخص ثالثی هستند که در داخل پیام‌رسان‌ها اجرا می‌شوند و کاربران می‌توانند با ارسال پیام‌ها، دستورات و درخواست‌های داخلی با ربات‌ها ارتباط برقرار کنند. ربات آیگپ، یک شخصیتِ نه‌چندان حقیقی در آیگپ است که به جای نیروی انسانی، یک نرم‌افزار پشت آن نشسته و بر مبنای پیام‌هایی که به او ارسال می‌شود، پاسخ‌هایی کاربران را می‌دهد. کاربران می‌توانند در ربات

خود، دستورات مختلفی مشخص کنند و برای هر کدام جواب مناسب را تعیین نمایند. یکی از مهم‌ترین امکان بات‌ها همان عدم نیاز به نیروی انسانی است، به این ترتیب با تعریف مناسب دستورات برای بات، در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان به درخواست‌های مختلف کاربران پاسخ مناسب داد.

هیچ ابهامی برای حفظ امنیت کاربران آیگپ وجود ندارد


براساس این گزارش، میثم زمانی مدیر سیستم‌های هوشمند پیام‌رسان آیگپ گفت: سازندگان پیام رسان آیگپ امکانی را فراهم کردند تا کاربران با استفاده از بات‌ها به برخی از خدمات آیگپ به صورت خودکار دسترسی داشته باشند.

زمانی در مورد ابهامات و نگرانی‌ها در قبال ربات‌ها اینگونه بیان کرد: با ورود ربات‌ها به عرصه پیام‌رسان‌ها، مانند اغلب فناوری‌های تازه، ابهامات و سؤالاتی درباره ماهیت و کارکرد آن‌ها ایجاد شده، احتمال شنود یا هک حساب کاربران یکی از این نگرانی‌هاست. در این زمینه بات‌ها در آیگپ به مراتب کمتر از یک کاربر عادی است و توسعه دهندگان در آیگپ، با محدود کردن دسترسی آن‌ها و تعریف صحیح دستورات، امنیت را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: توسعه دهندگان ربات‌های آیگپ با استفاده از بات‌ها می‌توانند اعلان‌های سفارشی خود را به محض انتشار محتوای مربوطه، به کاربران ارسال کنند و از خدمات پولی آن استفاده نمایند، همچنین آن‌ها می‌توانند ابزار‌های سفارشی مانند پیش بینی هواشناسی، هشدار‌ها و... را هم بسازند. کاربران نیز می‌توانند با باز کردن گفتگو با بات‌ها یا افزودن آن‌ها به گروه ها، پیام‌ها و دستورات مورد نظر را ارسال کنند و از خدمات مورد نظر تعریف شده، بهره ببرند و یا از ربات‌ها به منظور مدیریت کانال و گروه‌ها استفاده‌ کنند.

مدیر سیستم‌های هوشمند آیگپ در پایان يادآورشد: کاربران در صورت تمایل به ایجاد بات در آیگپ می‌توانند به "مستند ربات" به نشانی igap.net مراجعه کنند. همچنین بات‌های کاربردی در آیگپ شامل بات آشپزی، بات استیکر، بات موسیقی، بات صندوق خانگی، بات حافظ و... است.


به جمع ما بپیوندید

فرصت های همکاری